ریموت کولر گازی

ریموت کولر گازی

ریموت کولر گازی و راهنمای استفاده از آن

در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای کنترل کولر گازی از راه دور، از دستگاهی بنام ریموت کنترل کولر گازی استفاده می شود. با استفاده از ریموت کنترل می توان قسمت های مختلف کولرگازی را کنترل کرده و به آنها فرمان داد. هر کدام از برندهای کولر گازی ریموت کنترل متفاوت و مخصوص به خود را دارند ولی اصولا نحوه عملکرد آنها شبیه به هم می باشد.


ریموت کولر گازی

آموزش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی


دکمه ON و OFF

دکمه روشن/خاموش ریموت کنترل کولرگازی یک دکمه ۲ منظوره می باشد و درصورت روشن بودن کولرگازی با فشردن این دکمه دستگاه خاموش می شود و اگر دستگاه خاموش باشد با فشردن این دکمه دستگاه در حالت آخرین تنظیماتی که خاموش شده روشن می شود.

دکمه + و -

با استفاده از این دکمه در ریموت کولر گازی میتوان درجه سرما یا گرمای کولر گازی را افزایش یا کاهش داد.

دکمه FAN

با فشار دادن این دکمه، کولر گازی شما در حالت فن یا چرخش قرار دارد. در نتیجه موتور یا کمپرسور در این حالت خاموش می شود و تنها فن داخلی کار می کند. این حالت بیشتر در فصل بهار کاربرد دارد زیرا کولر گازی در این حالت باد ملایمی پخش می کند.

دکمه MODE

این دکمه حالت دستگاه و عملکرد آن را مشخص می کند، که با فشردن آن عملکردی متفاوت برای کولر گازی ایجاد می شود.

دکمه HEAT

این دکمه در ریموت کولر گازی برای زمانی مناسب است که می خواهید کولر گازی گرما تولید کند. این دکمه برای فصول سرد کاربرد دارد. همچنین این دکمه بر روی ریموت به شکل خورشید نمایش داده می شود.

دکمه AUTO

این دکمه حالت اتوماتیک دستگاه می باشد. به این صورت که میتوانید هر دمایی که دوست دارید را تنظیم کرده تا در این حالت کولر به طور خودکار دمای هوای محیط را مطابق با خواسته شما تنظیم کند.

دکمه TEMP

با استفاده از این دکمه می توانید دمای محیط را روی درجه حرارت خاصی تنظیم کرده و تعادل دمای محیط را حفظ کنید.

دکمه COOL

سیستم سرمایش کولر با این دکمه فعال می شود، با استفاده از این سیستم در روزهای گرم سال باعث می شود هوای فضا تا حد مطلوبی کاهش یابد.

دکمه JET COOL

این دکمه باعث می شود دستگاه در نهایت قدرت به فعالیت بپردازد.

دکمه SWING

پره ای که در کولر گازی وجود دارد به آن دمپر می گویند. دمپر جهت وزش باد را مشخص می کند. با استفاده از این دکمه مشخص می شود که در حرکت دمپر باد در جهات مختلفی در جریان می باشد.

دکمه FAN SPEED

این دکمه جهت سرعت فن را در چهار حالت کم، متوسط، زیاد و نامنظم تنظیم می کند.

دکمه SLEEP

فشردن این دکمه باعث می شود که کولر گازی امکان خاموش شدن به صورت اتوماتیک را داشته باشد.

دکمه TIMER

این دکمه در ریموت باعث می شود زمان مشخصی را برای خاموش و روشن شدن کولر تنظیم کرد. که به صورت اتوماتیک انجام می شود.


توجه : لازم به ذکر است که تعدادی از کولر گازی های قدیمی فاقد ریموت کولر گازی بوده و همه ی این تنظیمات به صورت دستی انجام می شود.

نوشته شده در 1399-02-26 توسط مقالات وبلاگ 302
تماس بگیرید